Nakon Uvoda – od kabineta likovnog odgoja do Galerije, u kojem Sarajlic' podnosi sazheto izvijeshc'e o putu koji je preshla ova institucija za 40 godina postojanja i rada, slijedi vrlo interesantan odjeljak pod naslovom Ljetopis Galerija 1964.-2004. Od godishta do godishta, krajnje racionalno, pred chitateljem defiliraju umjetnici i kulturni poslenici, najznachajnije lichnosti kulturnog i politichkog zhivota, sadrzhaji na chijoj se realizaciji Galerija angazhirala. Mozhda bi i tek, ovlashna statistika o ukupnom broju umjetnika, djela i sadrzhaja pokazala, kako visoko mjesto u kulturnom zhivotu Tuzle i Bosne i Hercegovine.
Slijedi odjeljak Odrzhane izlozhbe 1964.-2004. a pred chitateljem se otvara blistav prostor izlozhbene djelatnosti ove kuc'e, pa pomishljamo na sve moguc'e refleksije, utjecaje i prozhimanja koja su se dogodila u ljudskim predodzhbama, posebno umjetnichkim dozhivljajima u susretanju s obiljem ideja i likovno-estetskih postvarenja.
Vrlo znachajan segment aktivnosti Medjunarodne galerije portreta Tuzla, sve vrijeme njezinoga postojanja i rada, bila je izdavachka djelatnost kojoj je u ovoj knjizi posvec'en odjeljak Izdanja Galerije 1964.-2004. Rijech je o iznimno bogatoj biblioteci knjiga, kataloga, afisha, plakata, pozivnica, publikacija u funkciji prac'enja galerijske djelatnosti.
Iz odjeljka Ostali kulturni sadrzhaji u Galeriji, saznajemo u kojoj mjeri su prostorije Galerije bile otvorene i posjec'ene posebnim povodima, kao shto su predstavljanja najrazlichitijih knjiga, mali koncerti klasichne muzike, svechanosti povodom znachajnih datuma i dogadjaja, komemoracije i brojne druge manifestacije.
Poseban odjeljak, naslovljen Umjetnici koji su Galeriji poklonili svoje radove 1964.-2004., autor knjige je osigurao onima koji su svojom velikodushnoshc'u obogatili fundus Galerije. Tako saznajemo da je rijech o vrlo velikom broju ljudi i josh vec'em broju umjetnichkih djela. Uistinu, impozantan je broj Autora Galerije o kojima ova knjiga donosi podatke kao index imena. Poseban index imena naslovljen je kao Nepoznati autori, strani autori, koji je takodjer, vrlo impresivan.
Mozhda je najinteresantniji odjeljak Bibliografija chlanaka o djelatnosti Medjunarodne galerije portreta Tuzla 1964.-2004., jer se u njemu zrcali mjesto i uloga institucije u printanim medijima. Priredjivanje ovoga odjeljka knjige bio je izuzetno veliki i odgovoran posao. Rijech je o 2.052 bibliografske jedinice navedene u skladu s profesionalnim i nauchnim zahtjevima oblikovanja i navodjenja, a u produzhetku dat je i Abecedni registar autora, koji cjelokupnu gradju chini vrlo upotrebljivom.
Iz pregleda je vidljivo da je Medjunarodna galerija portreta Tuzla, na svojoj strani imala vrlo odane pratioce, medju kojima je i jedan broj takvih, koji bi od tekstova kojima su pratili rad Galerije mogli danas napraviti i vlastite knjige vrlo pristojnog obima. Takvi su: Agic' Nihad, Alic' Sinan, Avdic' Ekrem, Bikic' Mato, Ilic' Dragoljub, Kovachevic' Stanislav, Shljivic' Ferid i dr. Najvec'i broj tekstova objavio je Kovachevic' Stanislav kao dopisnik sarajevskog Oslobodjenja. Preko 160!
Knjiga ima i Abecedni registar inicijala i anonima.
Monografija Medjunarodna galerija portreta Tuzla 1964.-2004. donosi lijep broj fotografija i reprodukcija iz objektiva Miroslava Hlubne, Slavka Zabusha, Darka Zabusha, Faruka Ibrahimovic'a, Tomislava Trojaka, Gojka Sikimic'a, Adnana Hadzhiefendic'a, Amela Emric'a, Roberta Andrejasha, te iz fotodokumentacije Vitomira Pavlovic'a. Korice je likovno oblikovao Zdravko Mic'anovic'. Knjigu je dizajnirao Damir Jahic', a kvalitetno shtampao na 150-gramskom mat papiru za umjetnichki tisak i tvrdo uvezo Harfo-graf d. o. o. Tuzla.
|