Nakon Uvoda – od kabineta likovnog odgoja do Galerije, u kojem Sarajlić podnosi sažeto izviješće o putu koji je prešla ova institucija za 40 godina postojanja i rada, slijedi vrlo interesantan odjeljak pod naslovom Ljetopis Galerija 1964.-2004. Od godišta do godišta, krajnje racionalno, pred čitateljem defiliraju umjetnici i kulturni poslenici, najznačajnije ličnosti kulturnog i političkog života, sadržaji na čijoj se realizaciji Galerija angažirala. Možda bi i tek, ovlašna statistika o ukupnom broju umjetnika, djela i sadržaja pokazala, kako visoko mjesto u kulturnom životu Tuzle i Bosne i Hercegovine.
Slijedi odjeljak Održane izložbe 1964.-2004. a pred čitateljem se otvara blistav prostor izložbene djelatnosti ove kuće, pa pomišljamo na sve moguće refleksije, utjecaje i prožimanja koja su se dogodila u ljudskim predodžbama, posebno umjetničkim doživljajima u susretanju s obiljem ideja i likovno-estetskih postvarenja.
Vrlo značajan segment aktivnosti Međunarodne galerije portreta Tuzla, sve vrijeme njezinoga postojanja i rada, bila je izdavačka djelatnost kojoj je u ovoj knjizi posvećen odjeljak Izdanja Galerije 1964.-2004. Riječ je o iznimno bogatoj biblioteci knjiga, kataloga, afiša, plakata, pozivnica, publikacija u funkciji praćenja galerijske djelatnosti.
Iz odjeljka Ostali kulturni sadržaji u Galeriji, saznajemo u kojoj mjeri su prostorije Galerije bile otvorene i posjećene posebnim povodima, kao što su predstavljanja najrazličitijih knjiga, mali koncerti klasične muzike, svečanosti povodom značajnih datuma i događaja, komemoracije i brojne druge manifestacije.
Poseban odjeljak, naslovljen Umjetnici koji su Galeriji poklonili svoje radove 1964.-2004., autor knjige je osigurao onima koji su svojom velikodušnošću obogatili fundus Galerije. Tako saznajemo da je riječ o vrlo velikom broju ljudi i još većem broju umjetničkih djela. Uistinu, impozantan je broj Autora Galerije o kojima ova knjiga donosi podatke kao index imena. Poseban index imena naslovljen je kao Nepoznati autori, strani autori, koji je također, vrlo impresivan.
Možda je najinteresantniji odjeljak Bibliografija članaka o djelatnosti Međunarodne galerije portreta Tuzla 1964.-2004., jer se u njemu zrcali mjesto i uloga institucije u printanim medijima. Priređivanje ovoga odjeljka knjige bio je izuzetno veliki i odgovoran posao. Riječ je o 2.052 bibliografske jedinice navedene u skladu s profesionalnim i naučnim zahtjevima oblikovanja i navođenja, a u produžetku dat je i Abecedni registar autora, koji cjelokupnu građu čini vrlo upotrebljivom.
Iz pregleda je vidljivo da je Međunarodna galerija portreta Tuzla, na svojoj strani imala vrlo odane pratioce, među kojima je i jedan broj takvih, koji bi od tekstova kojima su pratili rad Galerije mogli danas napraviti i vlastite knjige vrlo pristojnog obima. Takvi su: Agić Nihad, Alić Sinan, Avdić Ekrem, Bikić Mato, Ilić Dragoljub, Kovačević Stanislav, Šljivić Ferid i dr. Najveći broj tekstova objavio je Kovačević Stanislav kao dopisnik sarajevskog Oslobođenja. Preko 160!
Knjiga ima i Abecedni registar inicijala i anonima.
Monografija Međunarodna galerija portreta Tuzla 1964.-2004. donosi lijep broj fotografija i reprodukcija iz objektiva Miroslava Hlubne, Slavka Zabuša, Darka Zabuša, Faruka Ibrahimovića, Tomislava Trojaka, Gojka Sikimića, Adnana Hadžiefendića, Amela Emrića, Roberta Andrejaša, te iz fotodokumentacije Vitomira Pavlovića. Korice je likovno oblikovao Zdravko Mićanović. Knjigu je dizajnirao Damir Jahić, a kvalitetno štampao na 150-gramskom mat papiru za umjetnički tisak i tvrdo uvezo Harfo-graf d. o. o. Tuzla.
|