Posebnu zanimljivost u ovoj zbirci poezije predstavlja ciklus pjesama o trnju: ”Trn u oku”, ”Trn u srcu”, ”Trn u glavi”. Sve tri pjesme odlikuje koncizan, britak i jasan epitafski izraz u kome pjesnik noshen unutrashnjim iskustvom ili nekom vrstom historijskog trajanja pishe ispovijest svoje dushe kao odraz saobrazhenja, suosjec'anja i direktne korespondencije sa chovjechanstvom. Autor enigmatski upuc'uje recipijenta na uzroke njegovog stradanja, uzroke ljudskog stradanja, uzroke fizichke, dushevne i mentalne boli koji su direktni produkt: uboja koji nosi odnosno, iskrivljene percepcije stvarnosti, nedostatka dijaloga jer na dlan poraza niko ruku pruzhio nije i bolnih sjec'anja podsvijesti koje svjetlost radjaju… Razlike izmedju realnosti i svijesti, izmedju fenomenalnog i saznajnog poretka stvari, razlike na chijim osnovama pochiva ljudska drama dobivaju u Haminoj poeziji svu shirinu i slojevitost istinskog suochenja sa podvojenoshc'u prirodnog i ljudskog svijeta, sa ponorom chovjekovog neautentichnog postojanja.
Vec'ina autorovih pjesama obradjuje egzistencijalnu problematiku, zatvorenost chovjeka u neminovnosti egzistencijalistichkog kruga koja progovara reminiscencijama obojenim patetikom i pesimizmom, ali u nekim pjesmama mozhemo uochiti i prisustvo boshnjachkog sevdalijskog panteistichkog duha. Posebnu ljepotu ovoj zbirci daju pjesme posvec'ene unucima i pjesma ”Ime ljubavi” koje u zbirku unose vedrinu i blagost postojanja:
Kako se nebo
Drugachije zove
Majko
Nebo je visoko
Sine
A zemlja
Kako se zove
Majko
Zemlja je duboko
Sine
A ljubav
Majko
Kako se zove
Ljubav imena
Nema
Autor je svjestan da svijet i chovjek u tom predmetnom svijetu stalno dozhivljavaju promjene i nastoji pronac'i smisao u zagonetnom poretku stvari, zagonetnom vrtlogu historije i zbivanja i otkriti vrijednosti iza prividno beznachajnih pojava i ulozhiti rijech protiv zla i zaborava.
Na kraju treba pomenuti josh jednu od bitnih karakteristika i vrednota Haminog jezichkog izraza koja se ogleda u odabiru zavichajne, donekle arhaichne leksike (druga, uboj, obadvije, primraka, shurnovlak, avetinje, mahlukati, dolaf, prismochi, izba…) pa i cijelih sintagmi i rechenica (koga mlin nije mlio…, kamen o vratu, svanuti pred ochima, dunjaluk naopako, ko tka, ko crnu vunu prede, za zube jezik…) koje zasluzhuju da budu primijec'ene jer se otkidaju od zaborava.
____________________
1 Iskorishten autorov stih
|