Kraj oktobra u Hadžićima, obilježila je prva izložba slika mlade slikarice iz Pazarića, Alme Rahmanović. Tako ljubitelji likovne umjetnosti, a bilo ih je na desetine, bijahu u prilici da po prvi put vide tridesetak platana, istina različitih likovnih vrijednosti, te da njih desetak postanu i vlasnicima njenih prvjenaca iste večeri.
|
Alma Rahmanović: Katun, ulje
|
Kada sam prije par godina, iz likovnog hadžićkog kruga, bio obaviješten o mladoj djevojci zaljubljenici kista i prirode, ni slutio nisam da će vrlo brzo doći trenutak i prilika da nam pokaže svoje stvaralaštvo.
Rado sam se odazvao pozivu mlade slikarice da joj pripomognem pri postavci njezine izložbe, te da kažem nekoliko prigodnih rečenica pri otvaranju iste.
Slikarstvo Alme Rahmanović, u ovoj fazi, moglo bi se svrstati u tri motivacione skupine i to:
- Vječiti motiv svih slikara je mrtva priroda koju ova mlada slikarica aranžira sa predmetima iz porodičnog muzeja (zemljani ćupovi neobičnih oblika i toplih tonova, ornamentirani ibrici te vezeni laneni peškiri vjerovatno iz porodične sehare kojima se pridodaju jabuke te cvijeće iz dvorišta njezine majke) a sve je to naslikano po uzoru na već viđene mrtve prirode poznatih majstora iz perioda impresionizma. I začudo to nimalo ne umanjuje posmatračev dojam o prepoznatljivosti viđenog, nego mu pričinjava zadovoljstvo dopadljivošću naslikanog u adaptiranim aranžmanima. Slikarica uspješno vlada estetskim zahtjevima kompozicije kao što su: perspektiva, balans, dominanta, kao i formom aranžiranih elemenata te koloritom često predstavljenim im pasto namazom.
- Svoju samosvijest o postojanju i genetici te ljubavi prema predmetima, sada već suvenirskim (ibrici, vezene mahrame, ornamenti i zvekiri) su samo dio motiva koji čine drugu skupinu ulja koja bi se mogla podvesti pod zajednički imenitelj iz kulturne baštine – predstavljene skoro sa fotografskom preciznošću te patiniranim smeđim i zlatno-srebrenim koloritom uz nešto više transparentnosti ornamentike na draperijama iz sehara.
- Najveći broj izloženih slika su pejzaži a isti bi se mogli svesti u one koji su nastali ”prepisujući” fotografije idila sa kalendara a koji su ipak likovni iskorak u odnosu na gledano što se očituje u koloritu, perspektivi, dominanti jer je umjetnicu na takve zahtjeve ”natjerao” nešto uvećani format platana.
|
Alma Rahmanović: Pejsaž, ulje
|
Konačno, tu je desetak pejzaža (po postanku najnoviji) nastalih prvenstveno po posmatranju a čiji su motivi uzeti iz neposrednog vidokruga podnožja Igmana i Bjelašnice. To su najčešće proplanci omeđeni drvenim ogradama, baštice s plastovima te ljudskim boravištima – kantunskom arhitekturom. Proplanci, potočići sa mini slapovima postaju još dopadljiviji nego što su u stvarnosti kada ih naslika ova mlada slikarica utiskujući im kolorit koji je znatno slobodniji, potez koji je opušteniji ali još uvijek s namjerom predstavljanja fakture što vjerodostojnije. Ako se zna da je slikarica od svog ranog djetinjstva maštala i htjela postati ”kvalifikovani” slikar a u čemu ju je agresija onemogućila, onda nam situacija biva mnogo jasnija te sam spreman tvrditi da je Almin likovni izraz u potpunosti prihvatljiv kao i da je riječ o mladoj slikarici koja bez sumnje posjeduje nadarenost za likovnu umjetnost. Njezini pejzaži su zasada oslobođeni figura a koje će vjerovatno na narednim platnima biti neminovnost na što nas navodi i njezino najveće platno s motivima razigranih konja.
Mladoj slikarici sretno, do neke naredne izložbe i ne samo u Hadžićima nego i šire, što je ona zavrijedila već pokazivanjem svojih prvih trideset platana.
Alma Rahmanović je rođena 1979. godine u Pazariću gdje je i završila osnovnu školu. Posljednji rat je onemogućio da se školuje za ono što je oduvijek željela te je s toga bila prinuđena da završi srednju Građevinsku školu u Hadžićima. Želja joj je da se okuša i na prijemnom ispitu Akademije likovnih umjetnosti. Ovo je njezina prva samostalna izložba.
|
Zadnja izmjena: 2007-01-05
ISSN 0350-6517
Copyright © 1995-2008 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Design by © 1998-2008 Haris Tucaković · Sweden
|
|