Home · Arhiva · Novi broj · Traži/Search · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt


Broj 144 (55 - nova serija)

Godina XXVI novembar/studeni 2001.
Prethodna · Sadržaj · Slijedeća

Gradimir Gojer
IZLOŽBENI TRIPTIH SALKE PEZE
Zapisano povodom otvaranja četrnaeste samostalne izložbe akademskog slikara Salke Peze u foajeu Bosanskog narodnog pozorišta u Zenici.


Oplemenjujući 90. obljetnicu dramatičarskog rada Radovana Marušića, istaknutog teatarskog djelatnika i književnika u Bosanskom narodnom pozorištu, u Zenici je otvorena izložba slika Salke Peze, akademskog slikara iz Mostara, direktora Narodnog pozorišta u ovom gradu.

Nije zanemarljiva činjenica da Pezo ovom izložbom čini svojevrstan artistički prezent svom kolegi Radovanu Marušiću, povodom njegove značajne autorske obljetnice. Međutim, ovdje se radi o aktu koji je daleko od prigodničarstva. Radi se o izložbi koja u stvaralaštvu Salke Peze može biti i prekretničkom, ali je zasigurno signalom jedne posvema nove žudnje, koju ovaj umjetnik izrazite senzibilnosti otvara u svom načinu apsolviranja sure i infemalne stvarnosti oko nas.

Salko Pezo, obiteljskom intonacijom baštini slikarski nerv, jeste i može biti reprezent slikarstva naše suvremenosti u Mostaru... Jer osim Juse Nikšića, Florijana Mićkovića, Vlade Puljića i još ponekog nositelja autorske aure u likovnoj djelatnosti, on zasigurno jeste i spojnica sa negdanjom briljantnom slikarskom tradicijom Mostara.

Na izložbi u foajeu Bosanskog narodnog pozorišta u Zenici, Salko Pezo donosi triptihonski zatvorenu cjelinu svog traganja. Slikarskog traganja.

Salko Pezo: Avlija II
Salko Pezo: Avlija II
  Salko Pezo: Neretva I
Salko Pezo: Neretva I


Jer, u njegovom opusu prepliću se tendencije, upravo, zorno, eksplicirane, na ovoj izložbi. Pezo u prvom dijelu, ili na prvoj plohi ekspliciranja svog artističkog ega bavi se najgradskijom, dokraja urbaniziranom tendencijom vlastitog slikarstva. Avlija, taj mozaikni, suštinski pozicioniran sklop obiteljskog harmonizma, niz kamenova zaprema gro njegovih platana.

Tu je boja magijsko sredstno prodiranja u emotivni tonus kamena. Velika tema kamena tu začinje novu stranicu u njegovom stvaralaštvu. Pezine Avlije djelo su studijskog poniranja u suštinu hercegovačke obitelji, a njegovo vladanje bojom razvidna je vododjelnica između naiviteta prikaza hercegovačkog kozmosa i univerzalije svake vrste.

Druga ploha izlagačkog opusa ponajviše duguje imaginacijskom filtru kroz koji umjetnik promatra tradiciju vlastitog naroda i zavičaja. Čuveno Šejh Jujino turbe sa legendarnim zapisom: "Ne kaži nikada u Mostaru da si učen", te autorska, sadašnjici, ali i futurizmu okrenuta slika blagajske tekije su one dominante koje Pezu iskazuju kao vrsnog crtača i moćnog imaginatora pro futuro.

Treći, pak, ciklus okrenut je pozicioniranju i likovnoj evokaciji Neretve, koja u situaciji umjetnikovog potonuća, za vrijeme jednog od raftinga porađa spektar dubinske vizure ove rijeke - ljepotice...

Izložba u teatru zasvjedočila je o početku novih (triju!) stilema Salke Peze, ali i o ozbiljnosti promišljanja likovnog programa ove, ipak, eminentno, teatarske kuće. Vidio sam jednu mostarsku izložbu daleko od Mostara, koja je svjedočila o duhu ovog grada i regije.

Marušićevoj obljetnici ova izložba je dodala ozbiljnost.


Prethodna · Sadržaj · Slijedeća

Krešimir Ledić: Diptih bez naziva

Home · Arhiva · Novi broj · Traži/Search · Linkovi
Redakcija · Pretplata · Kontakt

Časopis Most je upisan u evidenciju javnih glasila R BiH pod brojem 536 od 30.11.1995.
i oslobođen je plaćanja poreza na promet.
ISSN 0350-6517

Na vrh

Copyright © 1995-2001 Časopis Most · Mostar · Bosna i Hercegovina
Sadržaj obnovljen: 14-05-2004

Design by © 1998-2001 HarisTucakovic, Sweden