У раду под насловом: Извор - воде живота, аутор веома инвентивно и с пуно емоција пише о свом родном граду, његовој традицији, култури и књижевности, једном рјечју поднебљу у коме је стасао. И овај текст потврђује да је Омерика ушао у суштину суфијске диванске поетике, њен стил и начин казивања, доносећи веома озбиљне и промишљене закључке о времену у трајању од четири стољећа и простору, којим је доминирала диванска поезија и суфијска поетска мисао. Иако је суфизам, као посебна грана исламске филозофије најчешће неисцрпна, и недоступна, али и непроходна тема, Омерика је својим размишљањем о суфијским диванским пјесницима, консултирањем извора и литературе показао да их је добро упознао и проучио стил ове поетике, што није нимало једноставно ни лахко.
Текстови о усменом народном стваралаштву: Шарића кадуна, Мотив морије, На маргинама традиције и савремености и Град посут минаретима су носиви радови овог рукописа. Аутор је сакупио изворне, давно заборављене народне пјесме, од којих многе имају хисторијску подлогу, и презентирао их зналачки, акрибично научно поштено. Проф. Нусрет Омерика, истражио је све варијанте ових пјесама и ставио их на увид читаоцу, са веома озбиљним коментарима.
Посебно, по нашем мишљењу, импресионира циклус циганских пјесама: Мјесечина над чергом. Овоме поглављу претходи импресиван есеј о души овог луталачког, али безазленог и мирољубивог народа. Истина, међусобне свађе, као и у сваком друштву постоје, али се ту, без посљедица и завршавају. О овој поезији мало се зна, која у себи носи доста умјетничког и животног. И из ових пјесма ишчитаје се живот овог народа, који у свим временима остаје на маргинама цивилизације.
Још једном подвлачимо да ће овом књигом, када буде објављена, бити обогаћена књижевност и култура Мостара, па и шире.
С обзиром на све речено, рукопис топло препоручујемо за штампу.
Сарајево, 20.3.2006. год.
|