Jusa Niksic
SLIKE NASTALE U
EGZODUSU
Povodom izlozbe
crteza i akvarela Hilmije Tikvese
u Bosnjackom omladinskom centru u Mostaru |
Hilmija
Tikvesa, rodjen 1926. g. u Surmancima.
Uciteljsku skolu zavrsio 1947. g. i
nekoliko godina radio u Nevesinju kao
ucitelj-pripravnik.
Pedagosku skolu u Sarajevu, grupa Crtanje
- rucni rad.
Likovno i tehnicko obrazovanje zavrsio
1954. godine. Na Filozofskom fakultetu u
Sarajevu diplomirao (Odsjek
pedagogija-psihologija) 1976. godine.
Sezdesetih godina predavao crtanje u
Uciteljskoj skoli i Gimnazijama u
Mostaru, te se aktivnije bavio slikanjem.
Pomalo izlagao sa mostarskim slikarima,
clanovima Podruznice ULUBIH.
Od 1960. godine u potpunosti se angazuje
u Visoj pedagoskoj skoli i
Prosvjetno-pedagoskom zavodu u Mostaru na
obrazovanju nastavnog kadra i
unapredjivanju nastave opstetehnickog
obrazovanja.
Nakon umirovljenja 1984. godine aktivnije
se bavi slikarstvom. Akvarele nastale u
tom periodu izlagao na zapazenoj izlozbi
u Umjetnickoj galeriji u Mostaru sa
Halilom Tikvesom, u jesen 1986. godine.
Nije pohadjao Likovnu akademiju, ali je u
Visoj pedagoskoj skoli u Sarajevu ucio
crtanje kod prof. Radenka Misevica i
Dobrivoja Beljaksica, a slikanje
akvarelom kod Hakije Kulenovica.
Radovi, ovdje izlozeni i mnogi drugi koji
nisu danas izlozeni, nastali su u
egzodusu u Buturevic Polju i Mostaru
1994. g. te u Blacama na uscu Neretve i u
Mostaru 1997. godine. |
POSVETA
Samorodan
Posebnog cula za prirodu
BLAGOLIK
ozivljuje idilu kao zaorane sne
opijen javom
sazivljen sa pogubnoscu brda i rijeke
u kojoj pijetao kazuje vrijeme
i nagovjestava nevrijeme
gdje zuljevi ruku na zvijezde laju
i gdje se boje predjela dovikuju
i njihov zvuk beskrajno zvoni.
Na ovim slikama ispisana je ljepota
koja postaje dobrotom koja nam se
nametljivo daruje
kao da su nastajale mnogo davno u jedno
drugacije poimanje
Vremena i prostora
instiktivno, mimo estetskih mudrovanja,
u prikrajku svijeta
pokraj bistrih voda i pogace sa mirisom
ognjista.
Kao kad otvaramo staru skrinju
iz koje vadimo zaboravljene i drage
razloge
Opstanka
uspomene nasih dana,
i miris dunje.
Mimo mnostva ustolicenih na brzinu
i jos brze zaboravljenih stilova, pravaca
i manira,
ove slike sadrze sve odlike dobre stare
kaligrafije:
strogost prema sebi, zanatsku zrelost,
ljubav za
jedan svijet koji nestaje pred ocima
nase ravnodusnosti
i nekakve iskonske covjekove
"zablude".
Mostar, novembar 1986. |
|