Ljubica Ostojic
NOVA SERIJA MOSTA |
Na
ovom skupu bih trebalo da govorim o
casopisu za kulturu i drustvena pitanja
MOST ciji je glavni i odgovorni urednik
Alija Kebo. Govoriti o naznacenoj temi
moguce je na vise posve adekvatnih
nacina, iz vise elokventnih vizura koje
su meni posve regularne. Jer casopis po
sebi konotira vise bitnih znacajki.
Njegov citac i suradnik, takodje. Nisam
se dakako opredijelila za samo jedan od
vise mogucih nacina.
Pocet du od blize nam povijesti. BH
-periodika u dugom predratnom,
medjuratnom ili kako vas volja periodu
bijase vrlo kvalitetna i vezivala je za
sebe sto redovito sto periodicno velik
broj suradnika diljem bivse nam domovine.
I sire. MOST je u tom kontekstu bio posve
solidan casopis pretezito klasicnog
koncepta, koji se rado citao i u kojemu
se sa zadovoljstvom suradjivalo po
dogovoru i nagovoru. Bez problema,
digresija, ekscesa i tomu slicno.
Regularno.
No, govoreci o novoj seriji MOSTA, koja
krece u periodu velikih promjena i
mijena, i drustvenih i kulturnih, moze se
u startu konstatirati o novom konceptu i
kvalitetnom skoku u svim nivoima ovog
casopisa. On ima za ambiciju, a to i
uspjesno realizira, sacuvati izvjesnu
tradiciju, mislim vlastitu. sto se tice
Mostara i njegove kulturne tradicije,
dozvolicete mi, tu se ima obilje
materijala za ocuvanje i za punu svijest
o tome. MOST se po svemu uklapa u receno.
Ali nova i drugacija vremena ne
podrazumijevaju tek puku inerciju. Nasa,
ne! Dapace!
Sto se redakcije MOSTA tice, probrala je
najkvalitetnije, sto se i na prvi pogled
vidi. Pero i kreativnost Alije Kebe,
literarno, zurnalisticko, ljudsko, to je
opce poznato i kao sto se dade vidjeti,
funkcionalno i djelotvorno kod kreiranja
ovakvog casopisa. Uz ostale i njegov
doprinos kvalitetu, mora se neizostavno
izdvojiti i likovni urednik, gospodin
Jusa Niksic. Taj aspekt MOSTA je gotovo
briljantan. Sto nije osobito zacudno ako
znamo izvanredne i raznovrsne domete u
likovnom zivotu i svijetu koje receno ime
podrazumijeva.
A sto se stalnih i povremenih suradnika
tice, tu je broj drasticno reduciran.
Kontekst suradnika koji je MOST nekod
podrazumijevao se znatno suzio, jer
tuzemstvo se smanjilo, a inozemstva
umnozila svud uokolo. To je cinjenica,
zar ne?
Mostarci, koji su oduvijek, po prirodi
stvari, bili uz casopis MOST razasuli su
se u vecini slucajeva diljem bijela
svijeta. No, ako se barem djelomicno
informiramo, moze se biti iznimno
optimisticnim. Veliki dio mostarske
mladosti po svijetu sjajni su studenti na
raznim svjetskim fakultetima. Ako bi im
se dali bilo kakvi uvjeti za povratak u
Mostar po zavrsenim studijima i
specijalizacijama, mogu reci posve javno
i bez dvojbe: Mostar ima realne
mogucnosti da postane kulturni centar i u
sirem kontekstu nego li je bh -kontekst.
To MOST ima na umu i uspostavlja istinske
i trajne kontakte s takvim suradnicima,
na kojima i MOST i Svijet ostaju. A
takodje okuplja vrlo kvalitetan krug
suradnika u Mostaru i sire. Otvoren za
novo i kvalitetno. Za nova
rasvjetijavanja tradicionalnog i nova
kretanja u kulturi i drustvu koji jesu u
intenzivnim procesima.
Za sve to potrebni su urednici snazne
individualnosti, istancana sluha, ljudske
hrabrosti i postenja. Sve to je, sto svi
ovdje i sire znamo i Alija Kebo.
A na kraju da kazem i nesto o sebi, sto
da ne? Prije rata sam u MOSTU
objavljivala tekstove iz kazalisne
kritike i esejistike. Prepjeve iz
suvremene ceske poezije i sl. U novoj
seriji MOSTA objavljujem poeziju. Cak i
sonetni vijenac sto je kruna umijeca
jednog pjesnika. A ja sam prije i poslije
svega pjesnik. Vjerujem u ovaj i ovakav
MOST, kroz sadasnjost i prema buducnosti
i bit ce mi cast i zadovoljstvo u njemu i
dalje suradjivati.
(Kamerni
teatar 55, Sarajevo, 2.maj
1997.godine) |
|